Архив

Toyota LQ концепция EV

Оригиналната концепция всъщност датира още по-далеч от 2017 г.download

Ако сте гледали Олимпийските игри в Токио тази седмица, може би сте забелязали няколко реклами от Toyota, основен спонсор на Олимпийските и Параолимпийските игри. Няколко от местата включват футуристични прототипи на Toyota, включително LQ Concept EV. Toyota всъщност направи EV, макар и само концепция.

Много преди Олимпийските игри Токио 2020 – проведени през 2021 г. – и преди да започне опустошителната пандемия COVID-19, оше през октомври 2019 г., Toyota представи на обществеността своята концепция LQ EV. Оригиналната концепция всъщност датира още по-далеч от 2017 г., когато Toyota представи версия на LQ като „Concept-i“ на Consumer Electronics Show (CES).

Докато някои итерации на концепцията Toyota LQ съществуват повече от четири години, много хора тепърва започват да я забелязват, особено след като LQ EV беше представен в няколко реклами на Toyota по време на почивките на Олимпийските игри 2020 в Токио.

Toyota-LQ-Concept-Rear-SideToyota LQ е електрическо превозно средство, проектирано с усъвършенствана технология за изграждане на емоционална връзка между EV и неговия водач. Това персонализирано изживяване при шофиране идва от „Yui“ изкуствен интелект на борда, програмиран да се учи от водача.

Концепцията е изградена и с еквивалентни на SAE Level 4 възможности за автономно шофиране. Дори според концептуалните стандарти това звучи като наистина футуристичен EV, който наистина може да спечели добра реклама за Toyota.

Всъщност обаче това е само концепция. Докато Toyota се е насочила към (някои) BEV, които ще дойдат до 2025 г., глобалният производител на автомобили е направил много повече, за да възпрепятства растежа на електрическите превозни средства, отколкото да ги популяризира.

LQ е страхотен, но не може да скрие противопоставянето на Toyota на EV преход.20191011_02_08

Ако сте виждали Toyota LQ по телевизията и сте търсили повече информация за нея, може би сте видели някои от подробностите, описани по-горе.

В търсенето си може да сте изненадани да научите, че Toyota не продава електрически превозни средства с акумулаторни батерии на нито един от големите пазари извън Китай. Важно е да се отбележи, че китайското правителство постави изискването за производство на електромобили да остане на пазара.

Подкрепена от финансиране от японското правителство, Toyota избра различен подход и се включи в автомобилите с водородни горивни клетки като Mirai, които също могат да бъдат забелязани да обикалят около олимпийското село в Токио този месец. Забавен факт: Toyota е продала само 11 000 Mirais, откакто автомобилът дебютира преди години.

Създателят на все по-популярната Toyota Prius също продължава да настоява за бъдеще, пълно с бензинови хибриди като неразделна част от флота до 2050 г.

Снимки: Изображения, споделени по време на оригиналния дебют на концепцията Toyota LQ / Източник: Toyota